Praca pod presją i asertywność
Adresat
Szkolenie dedykowane jest dla:• Kadry zarządzającej,
• Kadry kierowniczej,
• Koordynatorów,
• Specjalistów.
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu Uczestnicy będą:• Posiadali podstawowe informacje na temat przebiegu reakcji stresowej w organizmie człowieka; informacje te będą przydatne do rozpoznawania fazy stresu u siebie oraz podejmowania adekwatnych działań minimalizujących wpływ nadmiernego stresu,
• Posiadali propozycje szeregu działań/ technik minimalizujących wpływ stresu na zachowanie i zdrowie; techniki te dotyczą możliwości działań przed, w trakcie i po sytuacji stresowej,
• Mogli ocenić jakie formy pracy nad sobą związane z budowaniem odporności na stres są najbardziej skuteczne w odniesieniu do ich stylu życia oraz wymagań temperamentalnych,
• Mogli wykorzystać doświadczenia zdobyte w trakcie ćwiczeń praktycznych poświęconych na trening komunikatów asertywnych oraz prostych technik relaksacyjnych
Przegląd tematów
1. Psychofizyczna reakcja na nadmierny stres (wykład połączony z rozmową z uczestnikami)• Wpływ stresu na wydajność – „krzywa wydajności” – oznaki spadku wydajności; możliwości przeciwdziałania
• Obronna funkcja reakcji stresowej – sygnały, których nie należy lekceważyć
• „Cykl stresu i cierpienia”- sposoby zapobiegania negatywnym skutkom stresu dla organizmu
• Podatność na nadmierny stres – uwarunkowania związane ze specyfiką pracy układu nerwowego
2. Techniki radzenia sobie z nadmiernym stresem (kolejne techniki omówione i przećwiczone)
• Techniki poznawcze: dialog wewnętrzny, źródła kontroli, optymistyczna postawa, tworzenie właściwej perspektywy zdarzeń, wizualizacje, ćwiczenia na koncentrację uwagi
• Techniki relaksacyjne: praca z oddechem, relaksacja neuromięśniowa, proste ćwiczenia fizyczne uwalniające napięcie mięśniowe,
• Techniki emocjonalne: poszukiwanie wsparcia, świadomy dobór sposobów relaksu i odpoczynku,
• Techniki komunikacyjne: asertywność w kontaktach międzyludzkich, techniki aktywnego słuchania ( parafrazowanie, odzwierciedlanie, komunikat „ja”
• Dobór technik w zależności od okoliczności, czasu, temperamentu.
3. Ćwiczenia praktyczne zachowań (asertywność, elementy nadmiernego stresu) w wybranych trudnych sytuacjach, np. trudna rozmowa telefoniczna, odmowa wykonania zadania w sytuacji przeciążenia pracą, agresywny klient indywidualny, praca pod presją czasu itp. (scenki symulujące rzeczywiste sytuacje)
Szkolenia prowadzimy na terenie całej Polski!
Jeśli chcesz poznać dokładniejszą ofertę:
- skierowaną dla Twojego województwa
- dostosowaną do Twoich potrzeb